Osteoporóza

Strava pre dobrý stav našich kostí je strava bohatá hlavne na vapnik, horčík, vitamíny D a C a kyselinú listovú. Má byť zabezpečený aj prísun látok ako zinok, vitamin A, horčík, vitamín E . Plus selén- obsiahnutý v bylinách Mochna Husia, Rebríček obecný a potom vo fazuľových luskoch, ľanových semiačkach.

Pri tomto liečení, alebo životospráve je dobré odbúravať vysoký cholesterol pokiaľ sa vyskytuje. Nepiť mäkkú vodu. Strava ma byť zásaditá. To sa dosiahne vačšinou vegetariánskou stravou bohatou na rybie výrobky. Po pol hodine po každom jedle je doporučené  zapiť neperlivou vodou s celým vymačkaným citrónom.

Ako si možete pomôcť

  • CA- vápnik: TVAROH, VAJCIA, ČIERNA BAZA, NECHTÍK, PRASLIČKA,MYŠOCHVOST,KONTRYHEL, ĽAN SIATY, MATERIDUŠKA, BAZALKA, CESNAK, HORČICA, ROZMARIN, KMÍN, PAŽITKA, FAZULE, ZEMIAKY,SÓJA, CITRÓNY,KAPUSTA,ČIERNÝ RYBÍZ, HROZNO, HRUŠKY, VIŠNE, POMARANČE, ČERVENÁ REPA, PARADAJKY. Dobré je podávať šumivé tabletky s ionizujúcim vápnikom.
  • A- vitamín: MRKVA, rastlinný OLEJ, PARADAJKY, POMARANČE, MARHULE, listová zelenina, PAŽITKA, PETRŽLEN, ŠPENÁT, zelená KAPUSTA, PAPRIKA, ČEREŠNE, rybí tuk, pečeň.
  • MG - magnézium/horčík: ČIERNA BAZA, HARMANČEK, DIVIZNA, BRUNTÁK, MYŠOCHVOST,CHMEL, SKOROCEL, KONTRYHEL, KOZLÍK, LEVANDULA, MÁTA, MATERIDUŠKA , MEDUNKA, ORECH VLAŠSKÝ, PĽÚCNIK, RUTA VOŇAVÁ , PÚPAVA-SMETANKA, ŠÍPKY, BRUNTÁK, CIBUĽA, HORČICA, MAJORÁN, TYMIÁN, FAZULE, HRÁŠOK, ZEMIAKY , SÓJA, KALERÁB ,KARFIOL, MRKVA, PÓR, REDKVIČKY, ČERVENÁ REPA, OVOS, BROSKYŇA, BRUSNICE, ČUČORIEDKY
  • Zinok: najviac tekvicové semená, potom ovocie, med, ryby,červená repa, huby, čierny chlieb.
  • Selén: morská sol, vaječnÉ žĺtká, orechy, kukurica, paradajky, droždie, morské ryby, cesnak., ľanové semiačka, mladá fazulka-lusky.
  • E-vitamín: hlavne prírodné oleje, najlepší olivový lysovaný za studena: Virgin Extra
  • D-vitamín: najviac rybí tuk tuňák, sardinky, treščia pečeń,treska atd./ nachádza sa aj v žĺtkach, inač zśkaváme ho opaľovaním sa.
  • Kyselina listová: droždie, žĺtky, ovesné vločky, čierny chlieb, strukoviny, listová zelenina. ,orechy, ryby. Kyselina listová je aktivovaná s C –vitamínom.

Poznámka : Pri týchto problémov človek zistí, že na zlepšenie stavu nášho organizmu je vegetariánska strava bohatá na zeleninu,ovocie, ryby, čierny chlieb v malom množstve a kvalitné oleje, ktoré nezahrievame, ale polievame nim pred jedením potraviny. Nejeme smažené jedlá a tepelné spracované len v hrncoch, kde nemusíme používať oleje, napr. na pare atd. Dodržiavať pitné režimy, 3 litre denne, môže sa postupne denne popijať ovocné šťavy, zeleninové šťavy, minerálne vody neperlivé. Je dobre si davať pravidelne hlavne po hlavnom jedle minerálnu vodu s citrónom. Ľudia si často pletú vegetariánsku stravu s vegánskou stravou. Pri vegetariánskej strave používame biele / ľahké / mäsá, hlavne ryby, potom kurčatá, zajac, morka. Doporučujú sa aj vajíčka, najlepšie od sliepok domácich.

Masáže

Prospieva reflexná masaž nôh, hlavne päty a ohrievanie nôh v teplej vode s morskou solou, alebo bylinami. V reflexnej masáži sa venujeme ploškám štítnej žľazy, hypofýzy, prištítnych žliaz, ladvin a chrbtice.

Venujeme sa masáži dolných končatín meridiánu Močového mechúra a akupresúry jeho aktívnych bodov na osteoporózu:
VU40, 60 - (VU40 -nachádza v strede podkolennej jamky) výborný na kĺby a metabolizmus kostí. – osteoporóza.

Dráha močového ...