Medzirebrová neuralgia

Aj v malých kÍbových spojeniach medzi rebrami a stavcami vznikajú posuny, zablokovaníe, ktoré vyvolávajú často prudké a ostro ohraničené bolesti, najmä pri pohybe. Vznikajú po­dráždením nervového koreňa v tejto oblasti, lebo medzi dvoma rebrami prebieha medzirebrový nerv, ktorý pri výstupe z chrb­tice sa pri posunutí kÍbu môže podráždiť. Bolí celá hrudná stena, najmä v mieste, ktoré nerv inervuje, často dýchanie spôsobuje pichavú bolesť.

Svaly môžu pracovať keď najprv treba natiahneme predné hrudné svalstvo, aby sa plecia i ramená dostalí do správnej polohy a chrbát sa narovnal. Až potom vôbec má chrbtové svalstvo šancu aktívne sa zúčastniť na narovnaní krčnej chrbtice a hrudného koša - nedá sa to trénovať proti odporu.

Aký je charakter bolesti?

Bolesť je bodavá, výrazná a pichavá - je to nervová bolesť.

Čo vás bolí?

Celá oblasf čiže celá predná hrudná stena inervovaná týmto nervom. Podráždený nerv vyvoláva aj bolesf orgánov, lebo ako zmiešané nervy a sú v ňom zahrnuté nervové vlákna. Bolesť niekedy pociťujeme úplne na inom mieste, než kde je skutočne porucha, napríklad vás pichá pri srdci, hoci srdce je úplne zdravé.

Kedy sa bolesť prejavuje?

Bolesť býva trvalá, dokonca v pokoji môže byť silnejšia. Môže sa objaviť len prí hlbokom nádychu a výdychu alebo pri zakaš­laní či kýchnutí.

Čo vyvoláva bolesť?

Stláčanie nervového koreňa v mieste, kde vystupuje z chrbtice.

Ako reaguje telo na bolesť?

Úsilím zachovať hrudný kôš čo najviac v pokojnej polohe. Šetrí sa plytkým dýchaním.

Základné pravidlá:

  • Pri tejto forme nervovej neuralgie nervy dráždi znetvorená hrudná chrbtica, ktorá na ne tlačí. Vtedy je najdôležitejšie, aby ste narovnali hrudný kôš.
  • Aj strečingové polohy pomáhajú uvoľniť sa. Napríklad: ľahnite si na chrbát, vysuňte boky do oblúka, natiahnite sa a ruky zdvihnite nad hlavu.

Čo môžete urobiť sami:

  • Šetrné dýchacie cvičenia v sede. Napríklad postupne prehl­bovať hlboký nádych. A vdychovať pomaly a nehrbiť sa.
  • Uvoľňujúce kúpele s bylinkovými prísadami, nie veľmi ho­rúce, ktoré podporujú krvný obeh . Je vhodný kúpeľ s pridaním rozmarínu, ľubovníka bodkovaného a prasličky rolnej. Liečivé kúpele nesmú trvať dlhšie ako 15 min a voda nemá byť teplá viac ako 350C . Po nich oddych na lôžku
  • Chodievať do sauny. Posiluje krvný obeh ( nie chorých na krčové žily )
  • Strečingová poloha s bokmi vyhnutými ako polmesiac. Bočnú časť trupu naťahujeme tak, aby to bolo cítiť.

Ako si ešte môžeme pomôcť:

  • Liečebnou gymnastikou: mobilizovaním hrudnej chrbtice. Korigovaním držania panvy, a tým vystretím hrudného koša. Dýchacími cvičeniami a strečingom hrudného koša.
  • Vitamínami skupiny B-komplex ako podpornou zložkou na výživu nervov pri neuralgii.
  • Masážou väzov - v tomto prípade je nesmierne dôležité používať správne aktívne body akupresúry. Veľkú úľavu prináša aj akupunktúra ihlami.
  • Masážou reflexných zón na nohách.
  • Životospráva - vegetatívna strava.
  • Chiropraxiou alebo manuálnou terapiou, ak na nerv niečo tlačí alebo je dokonca zablokovaný.